Sabtu, 10 Januari 2009

PILIHANRAYA KAMPUS USIM


13 hb januari PILIHARAYA KAMPUS di USIM dilangsungkan, kali ini ramai muka-muka baru menjadi calon, Namun seperti tahun-tahun sebelumnya USIM yang diketegorikan sebagai kawasan yang "sejuk" di arena PRK ,memang sejuk. tiada rapat umum parti-parti yang bertanding memperkenalkan calon masing2,tiada sepanduk-sepanduk, tiada sorakan para penyokong fanatik seperti di UKM,UM,UIA dan seumpamanya yang lebih 'dewasa' dari USIM yang setahun jagung ini, yang ada hanyalah poster-poster calon yang bertanding sahaja menghiasi sekeliling kampus,calon-calon yang bertanding tidak mewakili mana-mana parti atau pertubuhan mereka hanya mewakili diri sendiri untuk bertanding, semuanya berjalan secara penuh harmoni, para pengundi hanya sekadar memenuhi tanggungjwab sahaja,pemilihan berdasarkan individu bukan mane-mane parti atau pertubuhan pelajar seperti di Universiti lain yang kini sedang hangat dilanda demam PRKnya. Di kampus utama Nilai,dua fakluti menang tanpa bertanding, iaitu Fakulti Bahasa Utama(FPBU) dan Fakulti Pengajian Quran Sunnah, namun begitu pertandingan di peringkat Umum agak sengit, 10 orang calon mencuba nasib,rata-ratanya muka baru. Bekas pelajar Maahad Rahmaniah M. Salmi juga mencuba nasib menjadi calon dalam PRK USIM kali ini, beliau bertanding peringkat fakulti, di Fakluti Kepimpinan Pengurusan (FKP), namun nasib tidak memihak kepadanya,baliau kalah tipis majoriti 20 undian, walau bagaimana pun kami selaku bekas pelajar maahad rahmniah kami tetap bangga dengan anda.
Kepada calon-calon yang berjaya tahniah diucapkan semoga anda menunaikan tanggungjawab anda sebagai MPP dalam menjaga kebajikan mahasiswa/wi, kepada yang tidak berjaya teruskan perjuangan anda.

Tiada ulasan:

DOA HARI INI



DOA MOHON KEDUDUKAN YANG BAIK
رَبِّ أَدْخِلْنِى مَدْخَلَ صِدْقٍ وَاخْرُجْنِى مخَََْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِى مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرً Ya tuhanku, masukkanlah aku secara yang benar dan keluarkanlah aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku kekuasaan yang menolong( Al-Isra’: